oferta

  1. DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA

    • badanie systemu językowego, stopnia rozumienia mowy, wzorca lateralizacji oraz poziomu sfer poznawczych
    • pierwsza wizyta w gabinecie zawsze jest wizyta diagnostyczną i obejmuje:
      • wywiad
      • badanie
      • indywidualny program i plan terapii
  2. TERAPIA LOGOPEDYCZNA

    • terapia stymulująca wszystkie funkcje poznawcze (poprzez ćwiczenia ogólnorozwojowe), a także rozwój mowy – budowanie kompetencji językowych i komunikacyjnych
    • terapia oparta jest o wczesną naukę czytania metodą Prof, Jagody Cieszyńskiej a także wszystkie elementy Szkoły Krakowskiej (zakładka „o nas„)
    • każde zajęcia są:
      • dostosowane do możliwości i umiejętności dziecka
      • prowadzone jako naśladowanie rozwoju dziecka, w tym naśladowanie rozwoju mowy
      • na bieżąco dostosowywane do nowych umiejętności dziecka (zwiększanie trudności ćwiczeń, wprowadzanie nowych elementów terapii)
  3. KOREKCJA WAD WYMOWY

    • dotyczy głównie młodzieży i dorosłych. w przypadku dzieci wywoływanie i utrwalanie głosek, korekcja wad wymowy wchodzi w skład całościowej terapii logopedycznej
    • korekcja wad wymowy obejmuje
      • usprawnianie funkcjonowania aparatu artykulacyjnego
      • ćwiczenia oddechowe
      • ćwiczenia dykcji
      • wywoływanie i utrwalanie pożądanych głosek w mowie spontanicznej
      • dokładne omówienie miejsc i sposobów artykulacji odpowiednich głosek
  4. KONSULTACJE LOGOPEDYCZNE

    • spotkania organizowane dla rodziców, opiekunów, nauczycieli, specjalistów innych dziedzin
    • istnieje możliwość ustalenia konsultacji/szkoleń grupowych w szkołach, przedszkolach, klubach, gabinetach – tematyka, termin i koszt ustalany indywidualnie
  5. WCZESNA INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA/ WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU

    • obejmuje dzieci najmłodsze zarówno zdrowe (w celu stymulacji ogólnorozwojowej) jak i te z podejrzeniem lub diagnozą deficytów rozwojowych, opóźnieniem rozwoju mowy
    • terapia stymulująca wszystkie funkcje poznawcze (poprzez ćwiczenia ogólnorozwojowe), a także rozwój mowy – budowanie kompetencji językowych i komunikacyjnych
    • terapia oparta jest o wczesną naukę czytania metodą Prof, Jagody Cieszyńskiej a także wszystkie elementy Szkoły Krakowskiej (zakładka „o nas”)
    • każde zajęcia są:
      • dostosowane do możliwości i umiejętności dziecka
      • prowadzone jako naśladowanie rozwoju dziecka, w tym naśladowanie rozwoju mowy
      • na bieżąco dostosowywane do nowych umiejętności dziecka (zwiększanie trudności ćwiczeń, wprowadzanie nowych elementów terapii)
  6. WCZESNA NAUKA CZYTANIA

    • zajęcia prowadzone zgodnie z założeniami metody Prof. Jagody Cieszyńskiej i opierają się na stymulacji funkcji symultanicznych (całościowych, prawopółkulowych) oraz sekwencyjnych (linearnych, lewopółkulowych) a także na powtórzeniu rozwoju mowy dziecka oraz trzech etapach nabywania systemu językowego (powtarzanie, rozumienie, nazywanie/czytanie)
    • nauka czytania rozpoczyna się od globalnego rozpoznawania wyrazów (łatwiejsze, prawopółkulowe) w celu zainteresowania „światem liter” jak również wprowadzenia i przygotowania do dalszej nauki czytania
    • czytanie odbywa się metodą sylabową, gdzi9e każdej sylabie przypisywane jest znaczenie. To nauka znaczeń, a nie liter – nie głoskujemy, nie literujemy, nie nazywamy liter, nie uczymy alfabetu, nie stosujemy analitycznych metod nauki czytania
    • umiejętność czytania wprowadzamy przed umiejętnością pisania
    • w trakcie nauki stosujemy wielkie litery i czcionkę bezszeryfową, a także różne kolory czcionki odpowiadające różnym częściom mowy
  7. TURNUSY LOGOPEDYCZNE

    • 3-dniowe, 4-dnoiowe, 5-dniowe; dłuższe ustalane są indywidualnie
    • 3-5h/dziennie
    • turnusy to bardzo intensywny czas pracy – stymulujący:
      • rozwój mowy i komunikacji
      • funkcje poznawcze
      • rozwój zabawy
      • rozumienie emocji
      • motorykę i grafopercepcję
      • zachowania społeczne
    • zajęcia polecane są w szczególności dzieciom:
      • ze spektrum autyzmu
      • z Zespołem Aspergera
      • z Zespołem Downa
      • z afazją
      • z alalią
      • dwujęzycznym
      • Terminy turnusów dostępne są cały rok.Bardzo prosimy o jak najwcześniejszy kontakt w celu rezerwacji terminu.
  8. PISEMNA OPINIA LOGOPEDYCZNA

    • pisemne podsumowanie diagnozy lub poszczególnych etapów terapii
    • wydawana na życzenie Rodziców
  9. ZAŚWIADCZENIA

    • na uczelnię – w celu podjęcia studiów logopedycznych – po diagnozie sprawności artykulacyjnej
    • do szkoły/przedszkola
    • dla fundacji
    • zaświadczenie o uczestnictwie w zajęciach, ilości godzin, kosztach – wydawane są bezpłatnie